Rysí noční hra

Ahoj kamarádi,
na této stránce máte nápady na noční hry, ze kterých si jednu vyberte a zorganizujte. Máte na to páteční schůzku – 14. 10. 2022. Během schůzky si půjdete pro věci na hru k Lídě na základnu a domluvíte se s ní na čase konání a dalších detailech. Je dobré mít už připravenu a naplánovánu hru co nejvíc, ale pozor, mohou se objevit nové požadavky a změny. Tak buďte v přípravách pilní a kreativní. Máte na to!

Zde je originál email od Lídy, abyste věděli co a jak.

Ahoj, Našla jsem tyto hratelné hry, relativně snadné na přípravu.
Pokud by šlo domluvit, že budou mít Rysáci schůzku delší, aby hru mohli nejen připravit, ale i s námi zahrát, bylo by to super, večeři jim dáme, počítala bych s nimi. Případně by pak mohli přespat na klubovně a jít ráno domů, kdo by chtěl. Zkusila bych na ně nějak dohlédnout. Na RVVZ je přihlášená i Áďa, Bláža a Máca, bohužel všichni až od soboty.

S sebou

  • oblečení podle počasí, i náhradní
  • čelovku
  • spacák, karimatku
  • něco na snídani

Večeři dostanete na základně. Přespíte na klubovně, kde si zatopíte, uvaříte čaj a budete se chovat jako téměř dospělí modrostřeláci – vy víte co to znamená… V sobotu dopoledne uklidíte a půjdete domů, přípradně se domluvíte s Lídou, jestli je možné navštívit nějaký další program na RVVZ. Další detaily domluvíte s Lídou.

Já budu sice pryč, ale případně na telefonu, kdybyste potřebovali s něčím poradit. Budu se těšit na Vaše vyprávění z příprav a realizace.

Váš Rolf

Popis her

Sněhurka a 7 trpaslíků

Tato hra je vlastně malou autogramiádou. Úkolem je získat co nejvíce podpisů čarodějnice. Čarodějnice se Vám však podepíše pouze pokud jí odevzdáte podpis Sněhurky a Sněhurka se Vám podepíše pouze po odevzdání podpisů všech sedmi trpaslíků. Trpaslíci se většinou podpisují na požádání, někteří však občas mají divné požadavky (chtějí, aby jste jim zazpívali, namalovali domeček, skákali na jedné noze a podobně, trpaslíci jsou prostě divní a hlavně ty potvory vlezou všude). Navíc se všichni výše zmiňovaní pohybují chaoticky po tmavém lese (asi zabloudili) a jediným vodítkem jsou svíčky, případně lucerničky.

Poškozený laser

Jeden z hráčů se postaví doprostřed louky, vezme si baterku a zaváže oči. Ostatní se postaví v dostatečné vzdálenosti okolo něj. Na dané znamení se začnou pomalu přibližovat ke středu. Pokud středový hráč někoho uslyší, zamíří na něj světelný kužel baterky. Pokud zasáhne, hráč vypadá. Středový hráč nesmí samozřejmě kmitat světlem sem tam, svítí jen pokud chce na někoho ukázat. Platí jen konečný zásah, nejsou vyřazeni ti, které kuželem jen ,,přejede‘. Vyhrává ten, kdo se dostane první k baterce, případně kdo bude nejblíže po uplynutí časového limitu.

Noční akční Kimovka

Do území umístíme 5 petrolejek a ke každé asi 5 různých věcí. Úkolem hráčů je zapamatovat a po konci hry zapsat co nejvíce z těchto věcí. V tom jim brání chytači – koho chytnou tomu seberou sirku, kdo už nemá sirky, ten dohrál a jde si sednou na kraj území.

Noční bludiště

Pomůcky: provázky, lightsticky
Orientační čas: 45 min
Cílem družstva v této hře je prozkoumat provazové bludiště, najít cestu k cíli a co nejrychleji se do tohoto cíle dostat.

Bludiště postavíme z lan a provázku ve vhodném lese (hodí se vysoký, čistý les). Bludiště může být docela veliké, stavěli jsme ho na ploše cca 100 x 100 m. Má jeden vstup, mnoho odboček, smyček a slepých konců a jeden cíl. Hráči procházejí bludiště tak, že se provázku drží, čili provázek napínáme ve vhodné výšce (cca 1 m). Provázky (lana) by měly být pevné a dobře přivázané, aby nedošlo k jejich přetržení.

Označení cíle

Hráči neví, kde je cíl. Ten je označen tak, aby se dal poznat jen po hmatu (například korálky navázanými na laně).

A atmosféru celé hře přidá to, pokud do bludiště či jeho okolí umístíme několik barevných lightsticků (svítící tyčinky, dají se levně pořídit).

Pravidla jsou jednoduchá

Hraje se v noci
Celé družstvo začíná na vstupním provázku, po startu se jim začne měřit čas
Hráči se vždy musí alespoň jednou rukou držet lana. Není povoleno přebíhat volně (v bludišti může být pár skrytých strážců, kteří to hlídají).
Čas se stopne ve chvíli, kdy jsou všichni členové družstva na cílovém provázku (za korálky).
Hráči nejdříve hledají cíl. Jakmile ho najdou, mohou zpět do bludiště a snaží se ostatní spoluhráče co nejrychleji dovést do cíle.

Hru můžeme výrazně ztížit tím, že hráčům zakážeme mluvit, musí se pak dorozumívat pouze dohodnutými doteky či pohyby (před hrou jim dáme čas na domluvení signálů).